(Die Institutsangehörigen sind fett markiert. Unter den angegebenen Links finden Sie die Abstracts der Paper und ggf. auch das Paper selbst, sofern dieses im Internet veröffentlicht werden darf.)
Damitz, M., Eißfeldt, H., The relevance of general cognitive ability (g) for training success of ab-initio air traffic controllers. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 135-140). Aldershot: Ashgate, (2004).
Eißfeldt, H., Cost saving: the use of biodata to improve selection efficiency in aviation. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 209-217). Aldershot: Ashgate, (2004).
Goeters, K.-M., Maschke, P., Eißfeldt, H., Ability requirements in core aviation profession. Job analyses of airline pilots and air traffic controllers. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 99-119). Aldershot: Ashgate, (2004).
Goeters, K.-M., Validation of CRM training by NOTECHS: Results of the PHARE ASI Project. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 291-297). Aldershot: Ashgate, (2004).
Goeters, K.-M., Maschke, P., Cost Benefit analysis of pilot selection: the economic value of psychological testing. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 203-208). Aldershot: Ashgate, (2004).
Goeters, K.-M. Ed., Aviation psychology: practice and research. Aldershot: Ashgate, (2004).
Höft, S., Lüth, N., Beobachtung und Bewertung im Assessment Center. Gestaltungsmerkmale eines AC-Beobachtungssystems. In K.Sünderhaupt, S.Stumpf, & S.Höft (Eds.), Assessment Center - von der Auftragsklärung bis zur Qualitätssicherung (pp. 164-180). Lengerich: Pabst Science Publisher, (2004).
Höft, S., Persönlichkeitsfragebogen und/oder Assessment Center? Ein Beispiel aus der Personalauswahl für Luftfahrtberufe zur kombinierten Verwendung unterschiedlicher Diagnoseansätze. In K.Sünderhaupt, S.Stumpf, & S.Höft (Eds.), Assessment Center - von der Auftragsklärung bis zur Qualitätssicherung (pp. 243-259). Lengerich: Pabst Science Publisher, (2004).
Höft, S., Pecena, Y., Behaviour-oriented evaluation of applicants of aviation personnel: An assessment center approach. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 153-170). Aldershot: Ashgate, (2004).
Höft, S., Schuler, H., Empirische Arbeits- und Anforderungsanalysen: ein Anwendungsbeispiel mit einem kombinierten aufgaben- verhaltens- und eigenschaftsorientierten Analyseansatz. In K.Sünderhaupt, S.Stumpf, & S.Höft (Eds.), Assessment Center - von der Auftragsklärung bis zur Qualitätssicherung (pp. 72-88). Lengerich: Pabst Science Publisher, (2004).
Hörmann, H.-J., Banburry, S., Dudfield, H. J., Lodge, M., & Soll, H., Effects of situation awareness training on flight crew performance. In S.Banbury & S.Tremblay (Eds.), A cognitive approach to situational awareness. Theory and application (pp. 213-232). Aldershot: Ashgate, (2004).
Hörmann, H.-J., JAR-TEL results: Testing the cultural robustness of the NOTECHS method. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 273-286). Aldershot: Ashgate, (2004).
Hörmann, H.-J., Soll, H., Training of situation awareness and threat management techniques. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 231-240). Aldershot: Ashgate, (2004).
Huelmann, G., Oubaid, V., Computer assisted testing (CAT) in aviation psychology. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 123-134). Aldershot: Ashgate, (2004).
Johannes, B., Salnitski, V. P., Integration of different autonomic measures into common indicators of "Psychophysiological Costs". In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research(pp. 327-342). Aldershot: Ashgate, (2004).
Maschke, P., Personality evaluation of applicants in aviation. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 141-152). Aldershot: Ashgate, (2004).
Oubaid, V., Qualitätsmanagement nach ISO 9000 in der beruflichen Eignungsdiagnostik. In K.Sünderhaupt, S.Stumpf, & S.Höft (Eds.), Assessment Center - von der Auftragsklärung bis zur Qualitätssicherung (pp. 389-400). Lengerich: Pabst Science Publisher, (2004).
Schuler, H., Muck, P., Hell, B., Höft, S., Becker, K., Diemand, A., Entwicklung eines multimodalen Systems zur Beurteilung von Individualleistungen. In H.Schuler (Ed.), Beurteilung und Förderung beruflicher Leistung (pp. 133-158). Göttingen: Hogrefe, (2004).
Schuler, H., Höft, S., Diagnose beruflicher Eignung und Leistung. In H.Schuler (Ed.), Lehrbuch Organisationspsychologie (pp. 289-343). Bern: Huber, (2004).
Schuler, H., Höft, S., Berufseignungsdiagnostik und Personalauswahl. In H.Schuler (Ed.), (pp. 439-532). Göttingen: Hogrefe, (2004).
Stelling, D., Psychological requirements and examination guidelines in JAR-FCL 3. In K.-M.Goeters (Ed.), Aviation psychology: Practice and research (pp. 301-326). Aldershot: Ashgate, (2004).
Sünderhaupt, K., Stumpf, S., Höft, S. Eds, Assessment Center - von der Auftragserklärung bis zur Qualitätssicherung. Lengerich: Pabst Science Publisher, (2004).
Thomas, J., Adler, A. B., Wttels, P., Enne, R., Johannes, B., Comparing elite soldiers´ perceptions of psychological and physical demands during military training. Military Medicine, 169 (7), 526-530, (2004).